Gondolkozz

Thinkerbell.

Thinkerbell.

Tényleg olyan csillogó egy influencer élete?

Influ akarsz lenni? Kötelező olvasmány

2018. június 07. - Thinkerbell

Wannabe influk korát éljük,  vagy azt a sci-fi-t, amikor elérkezett az emberiség ahhoz a ponthoz, hogy nem a való életben akar celeb lenni, hanem csak 1-2 social platformon, mint az Insta, Youtube, vagy a Snapchat után a legújabb őrületen: a Musical.ly-n.

Kapcsolódó kép

Persze, nem mondom, hogy nem vonzó, hogy nem kell 8 órát rohadni kötötten egy munkahelyen, hanem viszonylag kötetlen munkaidőben dolgozol, annyit és ott, ahol gondolod. Több influencerrel is beszélgettem viszont, akik elárulták, hogy nyilván ez nem csak annyit jelent, hogy néha feldobnak egy szelfit meg egy szponzorált posztot és dől a lé. Ez is munka, nézzük milyen előnyei és hátrányai vannak!

 

Előnyök:

  • kötetlen munkaidő
  • növekvő trend – így vsz. pár éven belül még több pénz lesz benne, már ameddig ki nem pukkad ez a lufi is
  • jól fizet – már ha befutsz – ha nem, akkor tök jó zsebpénz és unaloműző hobbi
  • népszerűség – legalább is online térben, de egyre jobban összemosódik hogy honnan nevezhető vki celebnek és honnan influencernek – egyenlőre a szakirodalom influencernek tekinti a celebeket is, viszont a szó köznapi használatában a közösségi média sztárjait érjük alatta
  • önértékelés +önbizalom növekedése – sok like, sok követő, ez az, király vagy!
  • új trendek kipróbálása első kézből – és itt tényleg a saját véleményedre kíváncsiak, megrendelőtől függ, valaki még arra is kíváncsi, hogy mik a termék hátrányai, persze csak finoman, mégiscsak ő fizet, így nyilván nem ez kellene, hogy túsúlyban legyen. Őszinteség kora.. :D
  • networking - ha bekerülnél a felső tízezer közé, az egy életre elég kapcsolati hálóval látna el!
  • glamour - luxi, trendi, csillámpóni *-*
  • lássuk be: álomélet – legalábbis kívülről

 Kapcsolódó kép

Hátrányok:

Megvan az a sztori, amikor pár éve egy ausztrál insta-celeb kiakadt és elege lett az egészből? Essena O’Riley-t lenyűgözte, hogy milyen csilli-villi álomvilágba lépett az Insta segítségével, majd jött egy fordulópont és teljesen kiakadt. Hogy min?

  • főleg online élet – mármint bármit csinálsz, egy idő után elkezded ista-kompatibilisen látni a világot és éjjel-nappal fotózni mindent, hiszen sose árthat egy pár plusz content. Non stop a telefonon lógsz, mert nem akarsz kimaradni semmiből, szakszóval: FOMO (fear of missing out) fóbiád van. Állandóan csekkolod a profilod, a kommentekek, a lájkokat és a követőket.
  • nincs privát szféra – ha olyan népszerű vagy, mindenki ismer, nem véletlen ment Dancsó Apa-szabira
  • folyamatos online jelenlét- nem lehet olyan egy sötét téli hónapban, hogy csak begubózol és ki se jössz, ha nem posztolsz rendszeresen fel is út, le is út, eltűntél a digitális süllyesztőbe
  • állandóan topon lenni- edzés és hozzá a táplálék kiegészítők, megint csak  vegyük, hogy télen, amikor elengednéd magad, elhívnak egy partyra, ahol a röcögő hájaacskákkal közröhej tárgya lennél és ha nem vagy jó PR/Marketing vénával megáldva, megint csak jöhet a  digitális süllyesztő
  • diéta: hacsak nincs álomgenetikád, ints könnyes búcsút a sült krumplinak, a chipsnek, a fánknak és az összes szénhidrátbombának - persze lehetsz naturalista influencer is és plusz size is, hajrá, én követni foglad, csak kommentbe linkeld magad :)Kapcsolódó kép
  • sok munka: le a kalappal, mert tényleg minőségi videók és fotók születnek anélkül, hogy szakemberek készítenék, nyilván ezt könnyíti a sok kütyü, app, (beauty) effect is. De egy 10 perces videót leforgatni, kiválasztani az értelmes részeket és megvágni, feliratozni, zenélni, narrálni, atmozni (atmoszférát hozzáadni) elég pepecselős dolog. Nem is beszélve az előkészületekről – mint a kamera képes fej. Vagy fotók esetén szintén a smink, outfit, helyszín, póz és persze a fotós ( már ha nem szelfibombázunk)
  • zaklatók - ami a híresség egyik árnyoldala. Minden híres embernek van zaklatója, bár ezekről nem sokat hallani, mert ha kitudódna, hogy félsz egy ismeretlen zaklatótól, csak még jobban bátorítanád vele, amitől úgy érzi, hogy kontrollja lesz feletted.
  • és a legvégső, mondjuk ki: ribi leszel, vagy elk*rvulsz, ha úgy tetszik. Mert bár valahol a szponzorált tartalmak mellett ott vagy te is, de nem magadat adod, hanem amit a szponzor kér. Élő reklámtábla vagy, senkit nem érdekel ki vagy te valójában, hanem csak add azt a jópofi, boldog, szép figurát, amit eddig – stock fotó helyett stock életet. Reklámújság helyett insta profilt. Hirdetés helyett új posztot.

 

Ezek után csak egy kérdés maradt, amit nyilván te döntesz el:

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkerbell.blog.hu/api/trackback/id/tr1514030160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása