Gondolkozz

Thinkerbell.

Thinkerbell.

Hogy mi a baj a magyar oktatással?

Semmi azon kívül, hogy intelligens életképtelenné tesz minket

2018. február 22. - Thinkerbell

Nem nagyon lehet azon vitatkozni, hogy a magyar oktatás hatalmas terhet ró az óvodából játszadozva kijövő kisgyerekek vállára. Összeszedtük mi az, ami mégis hiányzik az iskolapadot elhagyva az életünkből - ja és persze a telített kerettantervből.

Kapcsolódó kép

Nagyszerű, hogy az iskolapadból kilépve értelmes diskurzust tudunk folytatni a hegelizmus filozófiai irányzatról, az endoplazmatikus retikulumról és van fogalmunk a jambikus verselésről is. Teljesen jogos, hogy ez a kultúra melegágya és nem árt, ha legalább érinti a tanterv ezeket. Hogy legalább egyszer halljunk róla életünkben. Az iskoláskor eredetileg az életre hivatott felkészülni, nem? Ahol megadja azt a tudást és ismeretanyagot, amit alkalmazva majd sikeresek leszünk a nagy betűs életben és nem kell a megélhetésen (Hegel mellett) filozofálni.

Képzeljünk el egy megtörtént esetet: hazai topegyetemen mesterszakot végzettek diploma ünneplése, mikor mindenki az öröm mámorában lubickol, hogy többé (egy darabig legalábbis tuti) nem kell tanulni. Majd kilépve a munkaerőpiacra szembesülnek azzal a pofonnal, hogy abszolút lövésük sincs, hogy mi az a bruttó/nettó és melyik - melyik és egyáltalán mekkora a reális bérigény.

Munkába álláskor elvérzünk az adókérdéseken, meg úgy általában az adózáson. De alapból a jogainkkal is. Mert bár a törvény nem ismerete nem mentesít a betartása alól, de azt sehol nem tanítják – még annyira sem, mint az endoplazmatikus retikulumot (hagyjuk a jogi kart most). Halvány lila gőzünk sincs a munkavállalói jogokról. Annyira, hogy az első komoly munkahelyemen, amikor lebetegedtem a főnököm közölte, hogy nincs betegszabi már a törvény szerint, csak táppénz van már. Szüleim értetlenkedtek egy sort, de hát egy junior alkalmazott, nyilván követi a főnök utasításait, így aztán elmentem táppénzre. Persze, mert akkor ugye az államtól kapom a bérem 60%-át… nem a cégtől a betegszabadság alatt járó 70%-ot. Ha van hasonló sztorid, írd meg kommentben, mindenki csak tanulna belőle!

Kapcsolódó kép

Megtanulunk az érettségire (akár jambikus) verset elemezni, de hasalunk a pályázatíráson. Olyan bonyolultnak tűnik, hogy el sem indulunk. Meg az uralkodó korrupció miatt mégis minek, úgyis egy kebelbarát kapja meg a díjat.

Nincs élénk közélet, nincsenek viták, vélemények. Mégis hogy lehetne, ha senki nem kíváncsi rá? Propagandát nyomnak le a torkunkon és próbálnak zombikká nevelni. Nem támogatják a sokszínűséget, a kreativitást, csak ha betanított cirkuszi állatokká válunk. Megadják a demokrácia illúzióját, amiről tanultunk, de átalakítják annyira a szavazórendszert, hogy már senki se értse.

Cserébe kettős adórendszer van, már régóta. Kétszer adózok a saját béremből, egyszer ugye a cég, majd utána még én is. Én, akit szüleim adópénzéből életképtelen zombivá neveltek. Én, aki ott töltöm a saját életem nagy részét egy munkahelyen, aki fizetést ad az elvégzett munkámért és duplán tejeltetnek a propagandára. Én, aki évente kétszer megyek orvoshoz, amiben benne van egy receptfelírás is. Én, aki most a nagymamája (parizerre elég) nyugdíjáért dolgozik. És csodálkozás van, ha mindenki külföldre rohan, ahol csak egyszer adóztatnak meg a legalább háromszoros bérből? Vagy ha mindenki feketén dolgozik és minimálbérre van bejelentve? Talán ha tényleg átlátható lenne a politikai pénzköltés, mindenki szívesebben adózna a közjóért és nem a közpropagandáért, meg a haldokló közellátásért.

Képtalálat a következőre: „education”

De legalább már ennyit megtanultam, igaz, hogy nem az iskolapadban, ahol egyetlenegyszer tanultunk alsóban csekket helyesen kitölteni, aminek még valamennyi köze lehet a nagy betűs élethez. Ez nem pártpolitikai vita, ahogy a tüntetők is kiemelték, csupán annyi, hogy életképtelen generációt termel ki a magyar oktatás, intelligens, ugyan, de életképtelen, ami már önmagában egy logikai bukfenc, nem?

Az idő már nagyon érik a változtatásokra és nem csak azért mondom, mert inkább vagyok felnőtt, minthogy újra gyerekként meg kelljen tanulni mindazt a töménytelen mennyiségű anyagot, amivel már - mint a libát - jól teletömtek.

 

Kép: viverefm, millenalwho, globleblog

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkerbell.blog.hu/api/trackback/id/tr8213689348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2018.02.22. 19:44:36

"Semmi azonkívül, hogy intelligens életképtelenné tesz minket"

Ehhez képest ez a hülye magyar fiatal kimegy külföldre és simán boldogul annak ellenére, hogy meg kell küzdenie a kapcsolati háló hiányával, és hogy soha nem fog úgy beszélni az adott ország nyelvén mint az, aki ott született.

"Majd kilépve a munkaerőpiacra szembesülnek azzal a pofonnal, hogy abszolút lövésük sincs, hogy mi az a bruttó/nettó és melyik - melyik és egyáltalán mekkora a reális bérigény."

Azért elég szomorú, ha egy topegyetemről kikerülve valakinek kihívást jelentsen a nettó-bruttó. Az pedig, hogy mekkora a reális bérigény akkor sem egyszerű kérdés, ha már évek óta dolgozol a szakmában. És ez utóbbit tuti hogy nem az egyetem fogja megtanítani neked.

"Propagandát nyomnak le a torkunkon és próbálnak zombikká nevelni."
Mit Pl. ez a remek kis írás is.

"Cserébe kettős adórendszer van, már régóta. Kétszer adózok a saját béremből, egyszer ugye a cég, majd utána még én is."

Légy erős, ez azért nem csak idehaza működik így. Amúgy valójában a teljes adóteher a lényeg, és ez elég hasonló Európában, ami változó az az hogy a költségek egy részét a munkáltató automatikusan vonja és befizeti helyetted, vagy kézhez kapod és te fizeted egyenként. De amúgy szerintem is jobb megoldás lenne ez utóbbi, egyrészt mert mindenki látná hogy mennyi az annyi, másrészt mert így egyszerűbbé lehetne tenni az egyéneknek a vállalkozást. Persze ehhez az is kellene, hogy a mai káoszt ami ezen a téren van, alaposan leegyszerűsítsék, Pl. kivegyék a szociális elemeket az adórendszerből.

"De legalább már ennyit megtanultam, igaz, hogy nem az iskolapadban, ahol egyetlenegyszer tanultunk alsóban csekket helyesen kitölteni, aminek még valamennyi köze lehet a nagy betűs élethez."
Ja. Aztán mire a mai alsós felnő, addigra a sárga csekk kb. olyasmi lesz mint ma a magnókazetta.

nemecsekerno_007 2018.02.22. 20:24:25

Jól indult, de átment pártpolitikába. :( Amúgy azért adózunk kétszer mert sok a kiadás, nyugdíj, eü, közszféra és a befizetések semmi kapcsolatban nincsenek a kifizetésekkel.

haXXor 2018.02.22. 20:41:08

És most gondolj bele kedve posztoló, milyen élet volt amikor még net sem volt? Valahogy mégis boldogultunk akkor is (igen, régen sem volt sem jobb, sem rosszabb - max lustább vagy mert elvárod, hogy minden ami az élethez kell, a szádba legyen adva)

A pályázatírás meg egy külön szakma, átlag embernek értenie sem kell.

Adam Makkos 2018.02.22. 20:45:53

Azért adózunk kétszer, mert az elsőt zsebreteszi az aktuális politikai elit. Sok pénz emlegy feleslegesen, pl. hogy ilyen blog-on védjék meg a kormányt - akár érvek nélkül is.

eßemfaßom meg áll 2018.02.22. 20:50:25

@Adam Makkos:

Adatok
Adam Makkos

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2017.12.09. óta tag.

halaloszto 2018.02.22. 20:59:47

milyen topegyetemet kell végezni ahhoz, hogy valaki kitegyen egy cikket egy ilyen vicces betűtípussal, ami konkrétan olvashatatlan ekkora mennyiségben?

Sorrybori77 2018.02.22. 21:04:17

@midnightcoder de bizony gondot jelent nekik a bruttó/nettó (és ez még csak a kisebb gond) de tudod miért? Mert a fele fizetös, levelezős szakra jár, ahol szétpuskázzák az agyukat, amire a legtöbb még büszke is! Tele van az ország "közgazdászokkal" (jelentsen ez bármit is), a többség mégis azt sem tudja mi az a GDP! Én olvastam olyan közgázos szakdogát egyik neves egyetemen végzett hallgatótól, ahol a GDP végig, zsinorban (!!!) GBP-nek volt írva, és nem-nem, ez nem holmi egyszeri elírás volt! Csak kérdem én, hol van ilyenkor a konzulens, a lektor, a szakdolgozatot átolvasó (valszeg a takarító brigád khm..) ?!? És a kishölgy valszeg a közgazdász diplomájára veri a nyálat és tetszeleg az értelmiségi szerepben, holott jól seggbe kéne rúgni, elvenni tőle és újabb 5 évre visszaültetni a padba!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.22. 21:06:03

Nincs más megoldás mint minden egyetemet bezárni a CEU drogos genderképzésén kívül...

Bolshevik 2018.02.22. 21:32:50

Bazdmeg ezt az egyszer adózok -> kétszer adózok témát hogy lehet ennyire faszul megközelíteni? Az össz adóteher a lényeg, nem az hogy most annak a felét a munkáltató fizeti be a másik felét meg te.

És ja, a pályázatírás nem azért bonyolult, mert nem tanítottak meg rá az iskolában, hanem mert bonyolult. Pont ugyanúgy, mint bármi más, szakmát igénylő dolog a programozástól a könyvelésen át az építkezésig. Igen, ezeket mind magadnak kell megtanulni, kurvára nem az iskola fogja elmondani.

A sárga csekket meg én se tudtam kitölteni iskola után, bementem a postára megkérdeztem hogy kell, mindezt kétszer, harmadjára megjegyeztem. Mágia! Ja igen, hülyének néztek, túléltem, megtanultam. Meg eleve ki a fasz fizet ma már bármit is sárga csekken, mkor ott a zsebében az okostelefon meg a banki alkalmazás.

Azt én is jó ötletnek tartom hogy legyen pl. állásintarjúra felkészítés meg hasonlók. Alapvető közgazdaságtan pl. (de pl. az én sulimban volt is). De ez a sírás-nyafogás meg tök irreális elvárások (pályázatírás? ne adózz "kétszer"?) hiteltelenné teszik még ezt az igényt is.

Grr.

Bolshevik 2018.02.22. 21:35:42

"Munkába álláskor elvérzünk az adókérdéseken, meg úgy általában az adózáson"

Me'? Nincs könyvelő a cégnél? Nincs googled? Nem tudod mennyi a fizud?

Figyi mondom megint, az iskolából nem úgy jön ám ki az ember, hogy innentől az életbe soha többet nem kell semmt megtanulnia mert mindent tud...

Midnight Run 2018.02.22. 21:37:04

Én viszont az előttem beíró kommentelőkkel ellentétben egyetértek a posztolóval.

A mai iskolarendszer az élettől teljesen elrugaszkodott tudást ad, aminek nem sok értelme van.
Szép-szép a jambikus verssor, de ezerszer lényegesebb kérdések és köznapi tudás létezik.

Bolshevik 2018.02.22. 21:39:24

"Nincs élénk közélet, nincsenek viták, vélemények. Mégis hogy lehetne, ha senki nem kíváncsi rá? "

1. ez itt most a közélet maga, ennél közebb élet nem is lehet, hogy több ezren olvasták a cikket.
2. ha senki nem kíváncsi rá, annak biztos oka van, nem? :D

"Propagandát nyomnak le a torkunkon és próbálnak zombikká nevelni. Nem támogatják a sokszínűséget, a kreativitást, csak ha betanított cirkuszi állatokká válunk. "

Már ki? Szerintem a "sokszínűség és kreativitás" sulykolása a propaganda, és jellemzően a gyökértelen, semmihez nem értő, maguk egyediségét nagy értéknek képzelő emberek sajátja. Tudod ha van egy görbe villa, az nagyo egyedi, csak attól még nem hasznos.

TUTI hogy nem fogod elolvasni, de ha tényleg ilyen iskolát most elvégzett ember vagy, olvasd már el ezt. Ez egy vicces oldal, viszont kurva jó a cikk. Pont ilyen széplelkeknek van.

www.cracked.com/blog/6-harsh-truths-that-will-make-you-better-person/

Bolshevik 2018.02.22. 21:44:28

@Midnight Run: Lehetne ezekről értelmesen is beszélni, csak akkor egész konkrét dolgokat kellene megfogalmazni, nem ilyen általános nyafogásokat, hogy "jaj a rendszer zombikat nevel".

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.02.22. 21:59:42

"igaz, hogy nem az iskolapadban, ahol egyetlenegyszer tanultunk alsóban csekket helyesen kitölteni..."

Ezt beszéld meg anyáddal és apáddal, akik egyszer sem szántak rá öt percet arra, hogy megtanítsanak téged egy csekket kitölteni.

Elharapódzott az az ökörség, hogy mindent az iskola tanítson meg. Nem, barátaim, az életre nevelés a szülő feladata, az iskolában épp elég más dolgot kell megtanulni.

Hogy mit? Hát, a megfigyelésem szerint azok, akik emiatt nyavalyogni szoktak, kimondottan büszék arra, hogy "értelmes diskurzust tudunk folytatni a hegelizmus filozófiai irányzatról", holott a dolognak semmi közé sincs az Élethez, ugye. Mégis menő ez a bölcsész duma, a művelt ember idézni tud filozófusoktól és íróktól, az viszont "kockaság", ha valaki felismeri a benzol képletét. Jelenleg a középiskolai alapfokú biológia-, kémia- és fizikaoktatás bedarálása van folyamatban, nem az irodalomé vagy más "humán műveltségi" tárgyaké. Hogy egy "topegyetemen" végzett diplomás nem érti a különbséget a bruttó és a nettó között? Elég szégyen. Nem az iskolának, hanem neki. Egyrészt mert egy diplomástól elvárnék annyit, hogy ezt magától is meg tudja tanulni. Másrészt mert ezt speciel tanítják általános iskolában, matekból, a százalékszámítás témájával. Ja, bocs, elfelejtettem, hogy a bölcsészek a százalékszámítást sem szokták érteni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.22. 22:06:05

A posztoló lemaradt arról, hogy az alaptantervbe bekerültek a pénzügyi ismeretek is? Az igazi elitegyetemeken pedig minden szakon van legalább egy félévnyi közgazdaságtan, egy félévnyi jog és egyes helyeken egy félévnyi HR is, hogy ne legyen teljesen tájékozatlan a pályakezdő diplomás, aki tájékozódásra csak a Facebookot és társait tudja használni, de a Google-t a számítástechnika órák ellenére sem...

@haXXor: Nagyon szomorú, hogy a pályázatok kiírását és értékelését vagy magyarul nem tudó agyatlan zombik vagy korrupt hivatalnokok végzik, ezért súlyos pénzek folynak el a pályázatíró politikushaverokra...

@Sorrybori77: Vannak bőven puskázó, lusta diákok az államilag finanszírozott nappali képzéseken is.

@Laci A Lakli: Talán nem ártana, ha néha a szülők is nevelnék a gyereket...

@Midnight Run: Mikor adott az iskolarendszer aktuális tudást? Mikor voltak vele elégedettek az emberek?

Laci A Lakli 2018.02.22. 23:36:04

@Online Távmunkás:
Egyetértek veled, a szülők azt hiszik, hogy az iskolában kell mindent megtanulnia.
Én habár a fiam még csak 4 és fél éves (ovis) szándékosan szoktam olyan trükkös feladatokat adni otthon, amiben a gyereknek kell a kreativitást is használnia és itt most nem arról van szó, hogy rajzoljon egy képet és legyen kreatív, hanem a gondolkodását a feladatmegoldásra helyezzük a hangsúlyt.
De tényleg teljesen hétköznapi dolgok. Például a játék autópályáit miként építjük meg a padlótól 10 cm-el magasabban és miként csináljuk meg a hidakat és stb...
Ja és azt szoktuk csinálni, hogyha egyszer valamit megold, akkor a harmadik alkalom után szándékosan kivesszük az eredeti megoldásához szükséges eszközöket a környezetéből, hogy próbálja meg más eszközökkel megoldani a problémát. Persze csak amik szerintük helyettesíthetőek...
Az eredmény egyébként döbbenetes olyan megoldási javaslatai vannak, amik nekünk nem jutnak sokszor eszünkbe.

Torrenta.I.S.M 2018.02.22. 23:59:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ertem en, hogy szarkazmus, de ennek fuss neki megegyszer. Mi a valos hozzaallasod / velemenyed? Arrol lenne ertelme vitamin.

Bambano 2018.02.23. 00:39:36

kettős adórendszer? sose volt itt kettős adórendszer max. azoknak, akik kettőig is alig tudnak számolni.
most tekintsünk el attól, hogy te meg a céged nem ugyanarra adózol. de:
- fizet a céged utánad egy csomó járulékot
- te fizetsz tb-t és szja-t
- majd fizetsz áfát
- majd amit a nettózott pénzedből áfásan vettél, arra egyéb adókat, mint pl. benzinre áfázott jövedéki adót, autóra vagyonszerzési illetéket, ingatlanra ingatlan szerzési illetéket, stb.

ez hol kettős adózás? testvérek között is minimum négyszeres.

(szerintem ez a csúcs, áfát fizetni a jövedéki adóra).

HUNGARIAN FIRST !!! 2018.02.23. 00:44:04

"Hogy mi a baj a magyar oktatással? "

A libbantakat csak az zavarja, hogy nem az iszlamot tanitjak.

2018.02.23. 03:13:12

Alapvetően az irodalom és történelem tárgyak tananyagának ¾-ét ki lehetne dobni az ablakon. Az elképesztő, hogy Zrínyi Szigeti veszedelem című művével meg a középkori invesztitúraharcokkal tömik a gyerek fejét, közben meg a matematika oktatása a béka segge alatt van Magyarországon. Aki pedig nem tud deriválni gimbázium végére, az nyilván valami himi-humi bőcsész szakot akar választani felvételikor, mert azt se tudja, hogy egy mérnöki szakon mit tanítanak.
A súlypontokon kellene változtatni először. A matematika oktatását feljavítani, irodalom és történelem helyett korszerű ismereteket oktatni: hivatalos levél írása, jogszabályértelmezés, adójog, munkajog, fogyasztóvédelmi jog alapjai.
A posztoló írja, hogy munkajogi problémái voltak az első állásában. Ez azért fordulhatott elő, mert azt se tudja, hogy hol tudna utánanézni a jogszabályoknak. Ezt kellene megtanítani az iskolákban, ha nem is kemény munkajogot, de legalább azt, hogy hol nézzen utána. Ha komolyabb gondja van, akkor meg forduljon ügyvédhez.
Emellett az ének-zene órákat eltörölni, helyettük programozást tanítani az alapoktól. Senki se szolmizálásból fog élni a munkaerőpiacon.
Emellett angolul minden gyereknek tanulnia kellene. Gimnáziumokban pedig az angol mellett németül is.

2018.02.23. 03:19:26

@Midnight Run: a jambikus verselést tényleg ki lehetne vágni a picsába a tananyagból, de a hétköznapi tudást se feltétlenül az iskolában tanulja meg a gyerek. Sárga csekket kitölteni a szüleimtől tanultam meg, ahogy sok minden mást is. Ezt az iskolától elvárni hülyeség.
Én elégedett lennék, ha az iskolából kikerülve a gyerekek 18 éves korukra eljutnának odáig, hogy egy mérnöki szak első évében nem buknának a hiányos matematika tudásuk miatt. Ahogy fentebb írtam, a történelem és irodalom tananyag ¾-ét ki lehetne dobni az szemétbe, mert semmi értelme nincs. Helyette idegennyelv, matematika oktatását növelni.

Nzoltan 2018.02.23. 04:24:11

Nem olyan rég az államtitkár mondta, hogy várják a konkrét ötleteket, de olyan nem jon. Csak az általános faszságok. Mint ez a cikk.

Nzoltan 2018.02.23. 04:26:18

@karandash:Az, hogy valaki bukik/nem bukik vagy egyáltalán felveszik-e valahová, az egyéni szocproblem. Aki okos úgyis előre jut. Aki hülye azt meg helyreteszi a való élet.

csakférfi 2018.02.23. 05:19:20

@karandash:
index.hu/tudomany/2018/02/13/a_nyugat_kinatol_tanulja_ujra_a_matekot/

Szerintem kezd derengeni hogy az oktatàsunk nem a normàlishoz közelít.
Vekerdy meg a hozzà hasonlò idiòta liberàlis oktatàsnak köszönhetöen.
Az iskola tanít....a gyerek meg tanul.
Alapeset.
Ha a gyerek arra hivatkozik....vagy a szülö hogy nem "jòl tanítjàk" akkor ezt az alapesetet felrúgjàk.
Tanuljon meg tanulni. Figyeljen....fog az menni. Nekem is meg nektek is meg az ösöknek is ment.
Ja hogy sok "ballasztot" is tanítanak?
51 vagyok......annyi felesleges "dolgot" tanultam màr....meg tettem ....és ez csak késöbb derült ki.
Ilyen az élet.
:)

cog3981 2018.02.23. 05:29:05

Olvasva a hozzaszolasokat, egy dolgot biztosan fejleszteni kellene.
Ez a vitakultura.

Azaz a masik fikazasa nelkul elmondani a velemenyed/meggyozni a masikat vagy beismerni a tevedest.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.23. 06:32:31

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Épülsz le birca, egyre hanyagabbul végzed a Kremlből irányított melód. A sok altató amit az ánusz repedések összevarrásakor kaptál, a maradék agysejtjeidet is összekuszálta.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.23. 06:33:42

@cog3981: Hát persze, a sok ballibező narancstálibbal kultúráltan kéne vitázni! Muhahaha (copyright MACISAJT)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.23. 06:36:52

@HUNGARIAN FIRST !!!: Nagy lehet a pánik a Fidesz központban. :-))

ADATOK
HUNGARIAN FIRST !!!
0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2018.02.08. óta tag.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.23. 06:38:24

@karandash: "Aki pedig nem tud deriválni gimbázium végére, "

Azt nem veszik fel kurrens szakokra - pl BME villanyász - vagy ha véletlenül mégis, akkor analízisen kiszórják.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.23. 06:40:33

@Nzoltan: Mondanak az államtitkárok konkrét ötleket, pl hogy jól érvényesült anélkül is hogy tudná a sav-bázis egymásra hatások elvét.
Nyilván talált egy "térképet" a "gazDagsági bejárathoz". Orbán seggéhez.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.23. 06:41:27

@Nzoltan: Mondjuk elég konkrét, hogy a fizika és kémia tantárgyak ne szűnjenek meg?

gaston 2018.02.23. 06:49:33

De szar cikk! Minek olvastam el?!?! Azt hittem, konkrét dolgokat sorol....ehelyett néhány populista, demagóg, máshol már ezerszer olvasott nyivákolást olvashatunk!

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.02.23. 08:12:51

Megint olyan dolgok megtanítását várja valaki az iskolától, amit a szüleidnek kellett volna megtanítania. Az iskola dolga, hogy azt tanítsa meg, amit a szülők nem tudnak! Amúgy meg a fölsorolt dolgokat három perc alatt elmondom osztályfőnökin.

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.02.23. 08:14:40

@Androsz: Pontosan. Mondjuk én mindig meglepem a saját kollégáimat azzal, hogy olvastam a munkánkat szabályozó törvényt.

csakférfi 2018.02.23. 08:51:29

@Benbe:
:) :)
Ehhez nem kell diploma.....csak belàtàs.
Megértés.
A köbaltàt felvàltotta a .....sthilfürész.....peldàul.
Aki ezt nem értj......
:)

nemecsekerno_007 2018.02.23. 09:46:54

@Adam Makkos: hát persze, a nyugdíj meg fán terem.

Berelhetoreklamfelulet 2018.02.23. 09:48:03

Nem az oktatás nevel életképtelen gyerekeket, hanem a hülye szülök akik szarnak a kölykükre és az iskolától várják el, hogy megnevelik, miközben nem az a feladatuk.

Amúgy tény, hogy az oktatási rendszer úgy szar ahogy van (de nem ez a fő probléma, hanem az emberek mentalitása).
Sok felesleges töltelék tárgyat ki kéne dobni a kukába: ének, rajz/technika, tesi, hon és népismeret, etika, tánc és dráma (?), vizuális média ... meg az ezekhez hasonló még a nevéből is látszik hogy faszság típusú tárgyakat.

Irodalom 90%a felesleges, kukázni kéne azt is. Matekot növelni, kémiát fizikát normálisan leadni, infóból a word helyet alapvető programozást tanítani stb.

csakférfi 2018.02.23. 09:59:23

@Berelhetoreklamfelulet:
Ha a "gyerek" nem akar tanulni.......
Mert azt làtja hogy egy "vízvezetékszerelö" 8 év alatt milliàrdokat keres és meggazdagszik. Akkor nincs az a szülö vagy tanàr aki elhitetné vele hogy csak "kemény munkàval"...sxellemi vagy fizikai...juthat elöre az "életben".

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.23. 10:03:31

@Torrenta.I.S.M:

Valós hozzászólásom: erősíteni kell a tudást, csökkenteni a liberális bűvészkedést.

Berelhetoreklamfelulet 2018.02.23. 10:08:09

@csakférfi:
Nem baj, majd megy a híd alá a gyerek. Nem muszáj erőltetni...

Én amúgy amondó vagyok, hogy a kötelező oktatási korhatárt eltörölném. Aki akar tanulhat, a többit meg majd eltartja a családja.
Jelenleg sok hulladék van az általános iskolákban, főleg svédek, akik nem hogy a tanulásra szarnak, de még a többi diákot is hátráltatják oda nem illő viselkedésükkel. AZ ilyeneket ki kéne vágni a picsába.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2018.02.23. 10:19:26

Van az általános iskola/gimnázium, ahol megtanítják a jambikus verselést, meg van a szakközép / egyetem / OKJ képzés / bármi, ahol megtanítanak egy szakmát, meg van a család, ami megtanít élni. Ez három különböző funkció. Az általános képzéssel nem önmagában a jambikus verselés tananyagba foglalása a gond, hanem az, ahogy az emberi kultúrát, a szellemi örökséget baltával próbálják meg a fejekbe verni (aminek az eredményeként az emberek többsége egy életre megutálja a zenét, az irodalmat) (meg a jambikus verselést (: ), illetve az, ahogy a reáltárgyakat nem képesek normális tempóban, logikus tantervvel, a lehető legtöbb valós életet érintő utalással tanítani. További probléma a vitakultúra, az érveléstechnika hanyagolása, tisztelet a kivételes pedagógusoknak. (Ez nem sokat változtak az évtizedek alatt, a gyerekeim nagyjából ugyanazokkal a problémákkal küzdenek, mint annak idején mi). A szakmai felkészítéssel az én időmben (20 éve) az volt a baj, hogy köze nem volt a valósághoz (de az is igaz, hogy ha valakit tényleg érdekelt egy adott szakma, akkor az csak a papírért ment be az egyetemre meg ide-oda, a többit megtanulta a gyakorlatból). A családdal meg az a baj, hogy tojik a gyerekekre.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2018.02.23. 10:25:35

@Berelhetoreklamfelulet: Alapvetően ok, de azokat a tárgyakat, amiből meg lehet tanulni az emberi lény működését (zene, irodalom, művészettörténet, ilyesmi) nem kukázni kell, hanem radikálisan megreformálni. A művészet tanít meg arra. hogy az érzéseinkkel nem vagyunk egyedül, minden gondolatunkat elmondta már valaki, akár több ezer évvel ezelőtt, minden érzésünket érezte már más, és a mindenféle bszbasz lelki problémáinkra több tucat jó vagy kevésbé jó megoldást találtak az elődeink. Csak mondjuk ez pont nem abból jön át, hogy felmondom, hogy "A metafora egyike a költői képeknek; összevont, egybecsúsztatott hasonlat, két fogalom, tulajdonság tartalmi-hangulati hasonlóságán alapuló szókép". Abból sokkal inkább, ha összehasonlítom a Pókembert a Tüskevárral (:

sas70 2018.02.23. 10:41:07

Mi a baj az oktatással?
-Tanuld meg fiam, v=s/t!
-Megtanultam, v=s/t.
A feladat: Mennyi idő alatt érnek Kovácsék Debrecenből-Siófokra ha az út egyik felén 110-el mennek és Budapesten megállnak kávézni 20 percre, majd 120-al mennek az érkezésig?
És a tudomány meg is állt!
Na ez a baj az oktatással!

Berelhetoreklamfelulet 2018.02.23. 10:49:29

@Kovácsné:
A baj ezekkel a tárgyakkal, hogy ezek nem építenek. Ezek semmivel nem fogják előrébb vinni az emberiséget, max visszafelé.
Megtanulhatod elénekelni a kiskertemben uborkát, de nem lesz magasabb sem a fizetésed, sem a GDP, szal effektív haszna 0. Hobbynak jó, de arra ne az adófizetők pénzét pazarolják, és ne is legyen kötelező.
Ugyan ez az irodalomra. Olyan "műveket" kell megtanulniuk a diákoknak, amiket random drogosok vagy alkoholisták írtak mámorok között. Olyan emberek, akik a saját idejükben (általában) a társadalom legalján helyezkedtek el. Csak a liberális kultúra szépíti meg az emlékeiket.

Az a baj ezekkel a tárgyakkal, hogy kötelezőek, így elveszik a tanuló idejét kötelezően, és közben semmi hasznosat nem adnak.
Persze lehetne szabadon választható ként oktatni, azt menjen rá akit érdekel, de nem ebből lesz a kenyér az áruházak polcán, vagy üzemanyag a benzinkúton...

CSM csizo 2018.02.23. 10:56:22

Már a cím hülyeség.
Az oktatás nem nevelés.

konrada 2018.02.23. 11:01:01

...azért ne felejtsük már el: van az ÁLTALÁNOS iskola, meg a HUMÁN gimnázium...
Ezek az alapképzések.
A nevükben benne van az, hogy ott nem csak valamely szakra, szaírányra képeznek, hanem olyan általános dolgokra, amik ismeretében akár eldöntheti a fiatal, hogy színész, orvos, társadalomtudós, mérnök, író, politikus, zenész vagy egyéb lesz.
...de aki például a színészetet választja, annak a jambikus verselés, aki a társadalomtudományt, vagy politikát, annak a történelem, zenésznek az ének-zene, mérnöknek-vegyésznek, fizika-kémia, orvosnak biológia, és sorolhatnám, milyen alapismeretek szükségesek.

...tudom, ezt eldönthetnék majd 18 évesen is, aztán onnan mindent bele, de ez olyan, mint a beszéd, a járás, akinek kimaradnak az alapismeretek, nagyon nehéz már felnőtt fejjel a semmiből felépíteni, ezért kell gyermekként a legszélesebb alapismeretekkel felvértezni, hogy tudjon később dönteni, és ne az akadályozza meg későbbi pályáján, hogy alapismereteket nem tanítanak meg vele.

...higgyétek el, sokkal jobban jár az ember, ha ő döntheti el, mire nincs-nem volt szüksége, mintha a semmit tudása miatt nem kerülhet ilyen döntési helyzetbe...

Vinicius_ 2018.02.23. 11:05:21

Nem gyakorló tanár írta a posztot, mert nem ez a helyzet. Történelemből 12. osztályban két modul is van a tantervben, mely idézőjelben véve "hasznos" ismeretek oktatását írja elő: az egyik a munkavállalói ismeretek, a másik pedig az alapvető pénzügyi ismeretek rész.Persze lehet vitatni, hogy ezeket miért mi, történelemtanárok oktatjuk, de OKTATJUK. Legalábbis előírás.

Andy73 2018.02.23. 11:59:24

A tanterveket állandóan változtatják, túl gyorsan is a tanárok és a diákok számára, mert nincs mindig idejük kifutni sem, mielőtt jön az újabb.
Egy friss indexes cikk szerint Magyaországról a régióban messze a legtöbb diákot veszik fel Oxfordba és Cambridgebe, és a számuk folyamatosan nő. Ennyit a közoktatás színvonaláról.
index.hu/belfold/2018/02/21/oxford_cambridge_milestone_intezet_felsooktatas_felveteli/
Bírom azokat a kommentelőket is, akik az összes humán tárgyat kukáznák, és szinte csak matekot tanítatnának. Ők nyugodtan küldhetik a gyerekeiket matek tagozatra, vagy legalábbis próbálkozhatnak a felvételin. Van olyan is a legtöbb gimiben, de az élet nem csak abból áll, nyugaton sem.
Egyébként rá lehet keresni Freund Tamásra is, és arra, hogy ő mit mond a művészeti nevelés fontosságáról. Ő egyébként agykutató, ha valaki nem tudná.

gyurmicsek 2018.02.23. 12:21:43

@konrada: Végre egy értelmes ember.....

sas70 2018.02.23. 12:45:07

@konrada: Egy üveg bort kétféle képpen tudok veled megitatni!
1: Ledugok a torkodon egy tölcsért és beléd öntöm.
2: Vacsora után, egy kellemes beszélgetés közben elkortyolod.

Szerinted melyik a jobb?

sas70 2018.02.23. 12:47:04

@CSM csizo: Minden nevelés! Az is, amikor az étkezésnél szalvétát teszel az asztalra, hogy a gyerek, ne az ingujjába törölje a száját!

sas70 2018.02.23. 12:54:56

A tanulás élmény, a tudás jó dolog! Akinek kényszer, az boldogtalan.
Jelenleg az iskola olyan kötelesség, ahol kiölik a gyerekből a tudásvágyat és megutálja a tanulást. A mai iskolában megtanított dolgok minimum fele, 30 év múlva használhatatlan lesz. Pedig a mai általános iskolásoknak, akkor kellene nagyjából a társadalom gerincét alkotó embereknek lenniük. Ez, hogy lesz? A tanulás nem az iskolában kell, hogy befejeződjön. Aki megutálja a tanulást, az elveszíti a jövőjét.
Jó pap is holtig tanul. És mit írnak a sírjára? Tanulmányait befejezte.

úgyiselfelejtem 2018.02.23. 13:40:01

@Bolshevik: "Figyi mondom megint, az iskolából nem úgy jön ám ki az ember, hogy innentől az életbe soha többet nem kell semmt megtanulnia mert mindent tud... "
De, így jön ki a legtöbb. De néhányan rájönnek, hogy ez nem igaz, a többiek szerint meg szar az iskola.

@sas70: " Egy üveg bort kétféle képpen tudok..."
Viszel egy extra minőségű bort (mondjuk többszázezer forintos ritkaságot) egy társaságba.
A bemutatod, kóstolják, a reakciók:
- inkább valami jobb sört kérek
- hol a kóla, én csak úgy iszom
- a multkori teszkós édes muskotály sokkal jobb volt
Mennyire lesz kellemes a beszélgetés?

A verselemzés, meg az irodalmi művek a szövegértést segítik, hogy a példádban említett szöveges feladatra ne az legyen a válasz hogy "semmit sem értek belőle. hahaha"

konrada 2018.02.23. 13:47:49

@sas70:
...bár a bor rossz példa - de ha már - onnan tudod hogy mi a bor, hogy megmutatták neked, eléd rakták, elmondták mi az, majd ha akartad: megkostóltad.

Ha csak annyit tudsz meg róla, hogy ott az a valamiféle rohadt gyümölcsből készült lötty az üvegben, de nem kell vele foglalkoznod, elég neked innivalónak a víz, ha meg hülye akarsz lenni, akkor ott az eki, úgy nagyon bevállalósnak kell lenned hogy megkostóljad, és valóban önteni kellene beléd, hogy a nem ismerés, meg a hülyébbek előítéletét leküzdjed.

...de ha megtanulod, hogy alapvetően milyen biológiai folyamatok által alakul ki, milyen történelmi háttér, mennyi tapasztalat, munka van mögötte, milyen élettani hatása van kisebb mennyiségben, úgy megkostolod te is, aztán ha nem izlik, hát nem kéred.

...s erről írtam: nem lehet - illetve lehet, csak nem szabad - specialista szakbaromként felnevelni kisgyerekeket eldöntve, hogy neki nem lesz szüksége zenére, jambusokra, történelmi tudásra, irodalomra.

Az általános oktatás lényege az, hogy kapjon egy széles spektrumot - étlapot- a tudásból, amiből aztán felnőve kiválasztja, mi is fogja érdekelni.

...sajnos látom a mai fiatalokon, hogy soknak volt olyan hülye szüleje, aki hagyta, hogy ne érdekelje más, csak ami a szülő álma.
Az ilyenekkel nem lehet zenét halgatni, múzeumot megmutatni, végig sétálni egy történelmi belvároson, de akárcsak azt elvárni, hogy egy kereket képes legyen lecserélni, mert komolyan elhitték: az iskola hülyeségeket tanít, nekik meg csak túléniük kell, mert úgyis csak a becélzott szakma ismerete a fontos. ...egészen addig, míg rá nem jön, hogy az csak szülei vágya volt, és még az sem érdekli.

...persze értem én: te ezzel a beleöntéssel nem erre céloztál, tényleg sok a rossz tanár is. De legalább - h a mástól nem, legalább azon az órákon hallott arról, hogy van ilyen is.
...mégha egyébként olyan sötét is, mint a blogoló, hogy magától nem jön rá: attól nem lesz több, ha kevesebbet ismertetnek meg másról, mint amiről azt hiszi hogy érdekli...

Berelhetoreklamfelulet 2018.02.23. 13:53:41

@úgyiselfelejtem:
JAh, csak a valóságba a te példád úgy néz ki, hogy te KÉRETLENÜL odamész egy random társasághoz, és lenyomod a torkukon a bort üveggel együtt.
Tehát a reakciók:
-hívom a rendőrt
-k. anyádat

ÉS nem a társaság a hibás, hanem te, mint egy 3dik személy aki kéretlenül és erőszakosan rájuk akarod sozni a szarodat.

konrada 2018.02.23. 14:10:15

@Berelhetoreklamfelulet:
...és valóban. Akik nem tudják mi az, nem ismerik a hozzá tartoó kultúrát, azoknak csak ilyen reakciójuk lesz.
Na ezért nem kéne eleve úgy kezdeni az oktatásukat, hogy csak a szakbunkó részt kell megtanulni...

sas70 2018.02.23. 14:36:06

@konrada: Nem csak a rossz tanárokról van szó, hanem az oktatás metodikájáról, módszeréről és a szükséges tudásszintekről. Ráadásul ezt jelenleg nem is tanárok döntik el.

A bor élvezetéhez, nem kell tudnom minden egyes technológiai lépést. Egy földmérőnek nem kell tudnia, hogy működik a GPS, mert elég ha tudja használni és egy programozónak sem kell tudnia, hogy, hogyan áramlanak az elektronok az áramkörökben.
De egy jogásznak sem kell tudnia Arany összes balladáját ahhoz, hogy meg tudjon fogalmazni egy szerződést, de még fejből sem kell tudnia a teljes Ptk-t, mert ott van a zsebében a telefonján, bármikor meg tudja nézni amire szüksége van.
Szóval, alkalmazható tudást kell szerezni és ezt lehetőleg úgy, hogy élvezet legyen. Mert lehet. Amikor gitározni tanultam, ugráltam örömömben amikor megtanultam, hogy kell egy akkordot jól lefogni, vagy amikor végre eljátszottam valamit.
Örömmel tanul az ember, miért kell ezt kiölni belőle?
A 21. században szinte minden rendelkezésre áll ahhoz, hogy a tanulás, látványos, élvezhető, örömteli dolog legyen. Akkor miért nem az? Miért nem azzal foglalkozik valaki, hogy az lehessen?

Simon Géza 2018.02.23. 14:59:51

@sas70: "A 21. században szinte minden rendelkezésre áll ahhoz, hogy a tanulás, látványos, élvezhető, örömteli dolog legyen. Akkor miért nem az?"

Mert minden eszköz ellenére a tanulás szellemi munka. Főleg reál tárgyaknál, ahol absztrahálni kell, megérteni azt, amit mások kitaltáltak, felfedeztek. Ott kényszerpálya van, mert nem gondolhatsz bármit, ami jól esik, ahogy a saját versedben azt írsz le, amit akarsz, vagy másokéba is többé-kevésbé azt értesz bele, ami jól esik. De a számelmélet alaptétele adott és az is marad, amíg a világ létezik.

Thinkerbell 2018.02.23. 15:02:03

@Dictus Magister: teljesen jogos, nem gyakorlott tanár vagyok. Még csak nem is tanár.
Ennek nagyon örülök, hogy legalább valahol elvileg tanítják. A baj csak az, hogy a valóságban nem tapasztaltam, de még csak nem is hallottam róla. Persze tisztelet a kivételnek. Minden esetre nagyon hasznos lett volna, ha nem kétszer-háromszor kellett volna a honfoglalást végighallgatni, hanem az általad említettekről is lett volna a generációmnak fogalma az iskolákból kikerülve. :)

eßemfaßom meg áll 2018.02.23. 16:09:21

@sas70: "A mai iskolában megtanított dolgok minimum fele, 30 év múlva használhatatlan lesz."

mint kb mindig a történelem során. Amint megoldódik az időutazás kérdése máris nem lesz probléma a 30évvel későbbi tudást tanítani a jelenbe.

eßemfaßom meg áll 2018.02.23. 16:12:58

@sas70: "Egy földmérőnek nem kell tudnia, hogy működik a GPS, mert elég ha tudja használni és egy programozónak sem kell tudnia, hogy, hogyan áramlanak az elektronok az áramkörökben. "

Viszont nem ért ha mégis tudja ezeknek az alapjait így érteni is fogja amit csinál

eßemfaßom meg áll 2018.02.23. 16:18:15

@sas70: "Örömmel tanul az ember, miért kell ezt kiölni belőle?" Már aki. Sokat vagyok manapság kiskölkök között és bizony igen sokan 3évesen se szeretnek tanulni (nem algebrát meg verselemzést hanem vonalon belül maradni a kifestőben-t) és ezekből nem az oktatási rendszer ölte ki a tudásvágyat, hanem eleve nincs bennük. vagy genetikailag vagy azért mert az elö 3 évükben otthon senki nem magyarázott el nekik semmit csak betolta a cumit a szájukba meg letett e tv elé.

Aki szeret tanulni abból nem öli ki az oktatási rendszer az ismeretszerzés vágyát.

sas70 2018.02.23. 17:01:06

@Simon Géza: Nem a tanulás, nem munka! A tanulás a világ megismerése! Pont ez a baj, hogy azt mondják a 6 évesnek, hogy ez munka és pont azt vágyat ölik ki belőle, hogy új ismereteket szerezzen!

sas70 2018.02.23. 17:08:38

@eßemfaßom meg áll: Ez a nem árt ha tudja a kedvencem! Te tudod az atomok redoxpotenciálját fejből? Pedig szerintem nem ártana ha tudnád, mert az egy nagyon hasznos dolog.
Mellesleg földmérés és földmérők akkor is voltak, mikor még nem volt GPS. Tök jól elboldogultak, a térképeikkel, meg a teodolitjukkal és némi mérőszalaggal.

Robur 2018.02.23. 17:26:59

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Így van, ezért kell Orbánt kihajítani a hatalomból mert tönkreteszi az oktatást.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.23. 20:11:58

@Robur:

Dehogy kell.

A legrosszabb opció visszahozni az 1990-2010 közti országrontókat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.02.23. 20:49:12

@sas70: "de még fejből sem kell tudnia a teljes Ptk-t, mert ott van a zsebében a telefonján, bármikor meg tudja nézni amire szüksége van."

Hát engem azért érdekelne, hogy ha te elmész egy ügyvédhez, hogy az intézzen el valami jogi ügyet, és ő percenként mondaná, hogy pillanat, rögtön megnézem, és elkezdené a telefonját olvasgatni, akkor te adnál-e neki megbízást. Mert gyanúm szerint te is inkább olyat választanál, akin látszik, hogy nagyon képben van. Innentől az érved eléggé vékonyra fogyott.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.02.23. 21:01:41

Akik a jambikus verselést szidják, azok ezek szerint nem vették még észre, hogy a gyerekek között mennyire népszerű a rap. Indokolatlanul ugyan, de népszerű.

Az irodalomoktatás kinevezhető fölöslegesnek és lebontandónak, de nem lenne ezzel igazunk. Ha csak arra számítanánk, hogy a gyerekek irodalomoktatás nélkül is olvasnának regényeket, novellákat, horribile dictu: drámákat, akkor hihetnénk azt, hogy az égiek segedelmével majd megtanulják választékosan kifejezni magukat, megtanulják az érvelést, a helyes írást, meg amit még elvárunk egy iskolázott embertől, amikor megszólal. Ámdeviszont a gyerekek csak twiteket és hasonlókat olvasnak, tele rövidítésekkel és emotikonokkal, elfelejtik még azt is, hogy ha valaki nem tesz húsz szmájlit a szövegébe, attól még éreztethető lehet, hogy tréfál. Aki nem tud érthetően és gördülékenyen beszélni, azt egyszerűen bunkónak tartjuk. (Joggal.) De ha sem példákat, sem ösztönzést nem látnak rá, akkor ezért nem haragudhatunk rájuk. Nem az ógörög drámák azok, amelyeket a fiatal kamaszok nyelvi érésének érdekében nyomatni kellene, ez tény, de valamit mégiscsak kell nyomatni.

Ahogy a tornaórákat is. Ha az órák közötti szünetben fociznának vagy ugróiskoláznának, mint régen, mondhatnánk azt, hogy nem kell minden napjukat még egy mozgásórával terhelni. De nem csinálnak semmit, még csak az udvarra sem mennek ki, hanem csak nézik, hogy ki hány szmájlit küldött nekik az elmúlt félórában. Hát, akkor sajnos muszáj kényszeríteni őket a mozgásra.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.23. 21:51:54

@Laci A Lakli: Nagyon jól teszed, hogy kreativitásra próbálod a gyereket. A másik véglet az átlagember, aki azt se tanítja meg a gyereknek, hogy nem illik üvöltő mobilt/tabletet hallgatni szállodai étteremben/buszon/repülőn...

@HUNGARIAN FIRST !!!: Az ne zavarjon, hogy a konzervatívok szerint is szar az oktatás és a bolsevik fideszes politikusok gyerekei-unokái közül sokan nem magyar állami iskolákba járnak...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.23. 22:29:14

@Androsz: Én találkoztam már olyan ügyvéddel, akinél többet tudtam a szakterületéhez tartozó kérdésről 10 perc netes keresés után, mint ő. Nem azért, mert nagyképű vagyok, hanem mert neki lövése se volt róla, mindent a könyvtárban keresgélt... Tegyük hozzá, hogy annyira szűk a jogászok szakterülete, hogy senki se foglalkozik 4-5 jogszabálynál többel.

@konrada: Miért lenne humán a gimnázium, amikor valaki mehet matek-informatika szakra is? Már a felvételin se csak a matek az egyetlen reál tárgy, mert a választható tárgy is kötelezően természettudományos tárgy.

@eßemfaßom meg áll: A "vonalon belül maradni a kifestőben" az oktatási rendszer egyik első lépése, ami kiöli a tudásvágyat és a kreativitást. A kifestő gyakorlatilag ugyanolyan káros, mint a beszéd helyetti cumi és a folyamatos tévézés...

@sas70: Volt sok próbálkozás a tanulás élménnyé változtatására, hogy a tananyag csökkentésével a készségek fejlesztésére több idő jusson, de az ezen a területen éllovas Skandináviában már kutatási téma lett a fiatalok IQ-jának csökkenése...

eßemfaßom meg áll 2018.02.24. 13:55:06

@sas70: "Ez a nem árt ha tudja a kedvencem!"

Akkor elmagyarázom. Ha tudja hogy működik akkor nem lesznek irreális elvérásai az eszköztől.

"Mellesleg földmérés és földmérők akkor is voltak, mikor még nem volt GPS. Tök jól elboldogultak, a térképeikkel, meg a teodolitjukkal és némi mérőszalaggal. "

És?

eßemfaßom meg áll 2018.02.24. 13:59:17

@sas70: "Nem a tanulás, nem munka!"

De munka. Minden munka amihez energiát kell befektetni és olyan tudás nincs ami magától menne bele az ember fejébe. Attól még hogy élvezed a gitározást még véresre kell gyakorolnod az ujjaidat ha tudni akarsz gitározni és ez nem igazán kellemes. De meg kell csinálni ha tudni akarsz.

eßemfaßom meg áll 2018.02.24. 14:04:30

@Online Távmunkás:" A kifestő gyakorlatilag ugyanolyan káros," nyilván káros az, hogy a gyerek játszva megtanulja és gyakorolja a finom mozdulatokat a kezével. A gyerek is utálja ezért fakad sírva (nyilván örömében) ha abba kell hagynia.

nem várt fordulat 2018.02.24. 18:50:52

maximum 60 %, sok mindentol fugg.

Robur 2018.02.24. 21:49:40

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: De bizony. Orbán is hatalmon volt 1990-2010 között.

Gerardus A. Lodewijk 2018.02.25. 01:18:15

Szerintem a 21. században, amikor gyakorlatilag záporozik ránk az információ, már nem feltétlenül az információ átadásának kellene lennie bármiféle oktatás (az óvodától az egyetemig) fő céljának (bár kétségkívül nem jelentéktelen továbbra sem), hanem inkább az információ kezelésének módszertanát kellene előtérne helyezni (természetesen az oktatottak életkori, szakmai és egyéb sajátosságaihoz igazodva), vagyis olyan kérdéseket, mint pl. hogyan választom ki az információáradatból az adott probléma megoldásához releváns információt, vagy hogyan érdemes vizsgálnom valamely információ megbízhatóságát, vagy hogyan állítom logikus rendbe az információimat, és így tovább.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.25. 17:23:36

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "A legrosszabb opció visszahozni az 1990-2010 közti országrontókat."
Igazad van, nem kell se MSZP, se Fidesz, se KDNP, se Gyurcsány.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.02.25. 19:04:47

@Gerardus A. Lodewijk: "pl. hogyan választom ki az információáradatból az adott probléma megoldásához releváns információt, vagy hogyan érdemes vizsgálnom valamely információ megbízhatóságát, ..."

A válasz elég egyszerű: tájékozottsággal. A már birtokomban levő tudás révén mérlegelve az olvasható új információk illeszkedését a régiekhez. Szerintem ezt elég nehéz lehet megoldani úgy, hogy az ember mindent a telefonján keresgél ki hozzá. A megoldás sajnos a tanulás, mindenféle megfigyelése és megtanulása, élethosszig.

Berelhetoreklamfelulet 2018.02.26. 09:45:44

@Androsz:
Ez a komment elég jól leírja miért is fölösleges az irodalom óra. Sok a szöveg de egész pontosan zéró a tartalma. tl.dr: fölösleges időpocsékolás.

A tesit meg had döntse már mindenki el saját maga, hogy akar-e mozogni vagy nem. Milyen jogon is kényszerítesz rá valakit arra, hogy olyat csináljon amit nem akar? Visszahoznád a kommunizmust? Sőt akkor már a rabszolgatartást nem?
Jah igen, amúgy nem akarásnak nyögés a vége... Sok iskolába voltam már, és a tesi órák általában úgy néztek ki, hogy aki akart focizott, a többi meg ül a padon.
Gondolom ma már telót nyomogat a padon, de nagyon effektívek ezek a tesi órák, egész biztos vagyok benne, hogy hozzá fog adni az adott gyerek munkaerő piaci értékéhez, és így jobban fogja növelni a GDP-t... jk.. nem...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.02.26. 13:19:29

@Berelhetoreklamfelulet: Sajnálom, hogy a gondolataimat nem sikerült felismerned a kommentemben. Fáj, hogy fölöslegesen pocsékoltam az idődet.

"Visszahoznád a kommunizmust? Sőt akkor már a rabszolgatartást nem?"

Az elborult agyú szélsőliberáns klasszikus érve. Klasszikusan tudatlan is. Egyrészt a kommunizmust visszahozni nem lehet, mert itt sosem volt. Mellesleg minimális tájékozottság híján nem sikerülhet annak a megértése, hogy ebben a liberánsok által folyamatosan nyomatott, általad a jelek szerint sikeresen és kritikátlanul benyelt propagandaszövegben elsikkad az a tény, hogy a "kommunista" időszakban nem a nem is létező kommunizmus okozta a gondokat, hanem azok a gazemberek, akik a kommunista társadalom tökéletes jogegyenlőségének és a kormányzás demokratikus szabályozásának meséjét használták ki a saját hatalmuk felépítésére és fenntartására. A rabszolgatartó rendszerrel való példálózásban viszont nem értem, hogy ha a gyerekednek kötelező a tornaóra, akkor ki is a rabszolgatartó, és te melyik oldalra is kerültél.

A jogegyenlőség és a demokratizmus alapelveit a kommunizmus és szocializmus elvéből sokan emelik át a mai világba is.

Az, hogy a gyereknek kötelező a mozgás, a gyerek egészségének védelmét szolgálná. Induljunk ki abból, hogy a megjegyzésed szerint az első, talán egyetlen cél, hogy a gyerek majdani munkaerőpiaci értéke a felnőttkor előtti nevelés során minél magasabbra emelkedjen. A testi és szellemi egészség minden vérbeli kapitalista által tudott módon feltétele a munkabírásnak. Az a munkaerő, aki a gyenge szíve, gyenge csontozata, fejletlen vérellátása miatt egyre több időt tölt betegállományban, vagy egyre rosszabb hatékonysággal végzi a munkáját, nem mondható munkaerőpiacilag igazán értékesnek. Ahogy a határtalan szabadság iránt elkötelezettek nyomására (is) egyre csökken az alapoktatásban a gyerektől megkövetelt erőfeszítés mértéke, egyre nagyobb a valószínűsége, hogy a gyerek végül az életét kreatív malterkeveréssel vagy az egyéni készségeket felszabadító zöldségválogatással fogja eltölteni. Ahhoz pedig kell az állóképesség. És tudjuk, hogy annyira hiány van az efféle, állóképességet is megkövetelő munkára képesek számában, hogy a dolgozók létszámát akár vadidegen, ellenőrizetlen múltú, talán még az ország világrendjével szemben is ellenséges emberekkel is fel kellene töltenünk. De ha feltételeznénk, hogy a fiataljaink nagy részéből orvost fogunk nevelni, akkor is felmerülne a kérdés, hogy egy üzenetenként 127 karakternyi maximális olvasási és szövegértési teher elbírásához edződött göthös ifjú miképpen fogja magába szívni a ma már bármelyik orvoslási szakágazat ellátásához szükséges rémületes tömegű száraz ismeretanyagot, meg persze az azok gördülékeny, nagy hatásfokú alkalmazásában szerzett alapos gyakorlottságot. Kétségeim vannak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.26. 20:34:06

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A 2010 utáni Fidesz miben más mint a 2010 előtti? Több benne a komcsi?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.27. 06:28:21

@Online Távmunkás:

Lassú elszakadás a nyugattól, lassú szakítás a liberális dogmákkal.
süti beállítások módosítása